حق الزحمه یک طرح کسب و کار بانکی و ایده آل چگونه محاسبه میشود ؟!

در صورتی که نیاز به تهیه یک طرح کسب و کار یا مطالعات امکان سنجی بازار برای ارائه به بانک یا جهت اخذ مجوز دارید قطعا از افراد و شرکتهای مختلفی در این زمینه قیمت گرفته اید و با ارقام مختلفی برای حق الزحمه یک طرح توجیهی مواجه شده اید ، با ما همراه باشید تا با میزان استاندارد حق الزحمه تهیه یک طرح کسب و کار بانکی و ایده آل  و نحوه تعیین آشنا شوید .

حق الزحمه تدوین یک طرح کسب و کار و همینطور مطالعات امکان سنجی با چه فرمولی محاسبه میگردد ؟

قبل از اینکه به مقوله ی تعیین میزان حق الزحمه ی یک طرح توجیهی بپردازیم بهتر است نکاتی راجع به افراد و شرکت های ذی صلاح این حوزه بپردازیم . تدوین طرح کسب و کار شما یکی از مهمترین کارهایی میباشد که شما به واسطه ی تخصصی بودن آن باید آن را برون سپاری کنید و از خدمات کارشناسان خبره بهره مند شوید ولی آیا هر کسی که ادعای طرح نویسی داشت یا شرکتی ثبت نموده بود و یا وبسایتی تاسیس کرده بود ، میتواند کاندید مناسبی برای این موضوع باشد ؟! پاسخ ما قطعا منفیست !!

ثبت یک شرکت و یا حتی اخذ یک سری مجوز های طرح نویسی و یا تاسیس یک وبسایت کار پیچیده و یا غیر ممکنی نیست بنابراین به خودی خود باعث اعتبار طرح نویسان نمیشود .

اعتبار یک تیم طرح نویسی از سابقه و پیشینه ی او مشخص خواهد شد و شما با مشاهده ی رزومه وی و پرسش درباره ی صحت آن رزومه میتوانید پی ببرید که آن تیم طرح نویسی برای انجام کار شما صلاحیت لازم را دارد یا خیر .

به عنوان مثال تیم طرح نویسی وبسایت فاز صفر که با مدیریت مهندس ایمان حبیبی شروع به فعالیت کرده ، در واقع سومین حلقه از یک مجموعه ی بسیار قدیمی طرح نویسی میباشد که اولین حلقه ی آن نیز در دهه 80 توسط مهندس حبیبی تحت دامنه iranicc.ir و با عنوان کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران مشغول به فعالیت نمود .

پس از آن در سال 96 دومین حلقه ی آن با عنوان وبسایت گسترش کارآفرینی ایران و تحت دامنه 2invest.ir شروع به فعالیت کرد و موفق به دریافت اینماد شد و امروز نیز در کنار دو وبسایت قبلی ، وبسایت جدید تهیه فاز صفر پروژه و طرح نویسی ، مشغول فعالیت میباشد . این سه مجموعه که استارت فعالیت را از اوایل سال 85 زده اند تا به امروز حدود 800 عنوان طرح کسب و کار و امکانسنجی واقعی به سفارش کارفرما تدوین نموده اند که شما میتوانید در قسمت درباره ما ، راجع به مجموعه ما بیشتر مطالعه نمایید .

ما پروژه های بسیار بزرگی رو در کارنامه ی خود داریم و رزومه ی ما بارها مورد سوء استفاده رقبای ناسالم ما قرار گرفته ، که البته با اطلاع رسانی شما عزیزان و پیگیریهای ما این موارد برطرف شده است .

اعتبار ما محصول رضایت کارفرمایان محترم ما در طی حدود 15 سال سابقه ی فعالیت ما میباشد ، البته 15 سال سابقه تا به امروز که این مقاله را مینویسیم و در آستانه سال 1400 هستیم . تقدیر نامه هایی را که برخی از کارفرمایان محترم برای ما ارسال نموده اند تایید کننده ی این رضایت میباشد . شما میتوانید این تقدیر نامه ها را در انتهای این صفحه مطالعه نمایید . برای آشنایی با ویژگیهای یک طرح نویس کارامد و ذی صلاح کلیک نمایید .

 

برمیگردیم به پرسش اول مقاله ، یعنی حق الزحمه تهیه یک طرح کسب و کار و یا مطالعات امکان سنجی با چه فرمولی محاسبه میگردد ؟!

در پاسخ باید گفت بستگی دارد به اینکه شما طرح را با مهر کانونی بخواهید یا نه ! کانون مشاوران سرمایه گذاری بانکی کشور که در واقع صنف طرح نویسان است ، لیست تعرفه ای را به عنوان لیست حق الزحمه ی تدوین طرح توجیهی به شرکت های عضو ابلاغ نموده است . فرمول محاسبه حق الزحمه طرح توجیهی در این لیست ، بر اساس حجم سرمایه گذاری پروژه میباشد به این معنی که برای پروژه ها در رنج های مختلف از نظر حجم سرمایه گذاری ، رقم مشخصی به عنوان حق الزحمه کار مشخص شده است . شما میتوانید این جدول را از اینجا دانلود نمایید .

در صورتی که طرح را با مهر کانونی بخواهید ، تعرفه ها بر اساس این لیست و البته نظر کارشناسی کارشناس طرح نویسی ما ،  قابل محاسبه هستند . پس تعرفه ی نهایی را حتما باید از طریق تماس با کارشناسان ما دریافت نمایید چون اولا ممکن است تعرفه ی نهایی اعلام شده از طرف ما ، کمتر از قیمت های موجود در این لیست باشد و هم اینکه کارشناسان ما مشاوره های راهگشایی را در هنگام تماس به شما خواهند داد تا با دید بازتر تصمیم گیری نمایید . جهت تماس با کارشناسان ما کلیک نمایید .

اما در صورتی که طرح را بدون مهر کانونی بخواهید ، قیمت ها مستقیما توسط کارشناس ما و با توجه به حجم سرمایه گذاری شما تعیین میگردد که رقم آنرا صرفا باید از کارشناس خود بپرسید اما این رقم قطعا به مراتب از هزینه ی تدوین طرح کسب و کار با مهر پایینتر خواهد بود .

امیدواریم که این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد . در صورتی که پرسشی در مورد تعیین حق الزحمه تهیه طرح کسب و کار و یا موارد دیگر دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم به شما داده شود .